Pacientų kreipimosi tvarka
- Titulinis
- Informacija pacientams
- Pacientų kreipimosi tvarka
Pacientams kreipiantis į Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių dėl būtinosios medicinos pagalbos, gydytojo siuntimo nereikia.
Tačiau kai pacientas nėra apsidraudęs privalomuoju sveikatos draudimu, jei paciento būklė neatitinka būtinosios pagalbos kriterijų, gydytojo konsultacija bei atlikti tyrimai pacientams yra mokami.
Su savimi turėkite:
- asmens dokumentus: pasą arba kitą asmens tapatybę liudijantį dokumentą;
- telefoną ir įkroviklį.
Pacientų aptarnavimas priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje
- Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje pacientai apžiūrai kviečiami ne pagal kreipimosi laiką, o pagal būklės sunkumą.
- Pagalbos poreikis ir skubumo kategorija nustatoma po pirminio būklės įvertinimo (esant 1-2 kategorijoms pagalba pradedama teikti nedelsiant, 1-2 kategorijų pacientams, o 3-4 kategorijų pacientams, gydytojo apžiūros teks palaukti ilgiau). Būtinosios pagalbos kriterijų neatitinkantys pacientai priimami tik baigus teikti pagalbą kitiems pacientams.
- Pacientas į apžiūros kabinetą eina vienas arba tik su vienu lydinčiuoju asmeniu ar paciento atstovu.
- Jus apžiūrėjęs ir gavęs pagal poreikį skirtų tyrimų atsakymus, gydytojas spręs dėl tolesnio gydymo, hospitalizuojant Jus į Biržų ligoninę ar kitą gydymo įstaigą arba tęsiant gydymą ambulatoriškai, prižiūrint Jūsų šeimos gydytojui (priklausomai nuo sveikatos sutrikimo).
- Jei atvykusiam pacientui iš karto neįmanoma diagnozuoti ligos ar tuo metu yra iškilusi reali grėsmė jo sveikatai ir gyvybei, reikalingas papildomas ištyrimas bei gydymas, tokiais atvejais skiriama stebėjimo paslauga, trunkanti nuo 4 iki 24 val. Tuo metu pacientui taikomas simptominis gydymas (jei toks reikalingas), prireikus atliekami papildomi tyrimai.
Būtinoji pagalba teikiama nemokamai:
- Visiems nuolatiniams šalies gyventojams, neatsižvelgiant į jų draustumą;
- Laikinai Lietuvos Respublikoje gyvenantiems ir teisėtai dirbantiems užsieniečiams;
- ES/EEB šalių piliečiams, laikinai viešintiems mūsų šalyje, pateikus jų draustumą patvirtinančius dokumentus: galiojančią E kortelę arba vieną iš E formos (E 111, E 106, E 121) pažymą;
- Užsieniečiams, ne ES/EEB šalių piliečiams, laikinai viešintiems Lietuvoje, būtinosios pagalbos paslaugos yra mokamos.
Grįžimas į namus
Ligoninė pavėžėjimo paslaugų neteikia. Net ir atvykus greitosios pagalbos automobiliu pavėžėjimo į namus paslauga neteikiama. Pacientų grįžimu turėtų pasirūpinti lydintys asmenys arba namiškiai, taip pat galima pasinaudoti taksi, kurį iškviesti padės priėmimo skyriaus darbuotojai.
Dėl planinio stacionarinio gydymo pacientai kreipiasi į priėmimo ir skubios pagalbos skyrių (darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 14.00 val.), kuriame jie registruojami, apžiūrimi ir su gydymo stacionare ligos istorija siunčiami į skyrius stacionariniam gydymui. Planine tvarka pacientai į ligoninę guldomi po gydytojų specialistų konsultacijos, įvertinus stacionarinio gydymo tikslingumą.
Pacientai privalo turėti siuntimą, kuriame turi būti nurodyta trumpa anamnezė, objektyvūs duomenys, diagnozė, dėl kurios pacientas siunčiamas, atlikti tyrimai, taikytas gydymas, stacionarizavimo tikslas, ligų gydymo profilis.
Su savimi turėkite:
- gydytojo siuntimą stacionariniam gydymui, kuriame turi būti nurodyta trumpa anamnezė, objektyvūs duomenys, diagnozė, dėl kurios pacientas siunčiamas, atlikti tyrimai, taikytas gydymas, stacionarizavimo tikslas, ligų gydymo profilis;
- asmens dokumentus: pasą arba kitą asmens tapatybę liudijantį dokumentą;
- asmens higienos reikmenis (dantų šepetukas, dantų pasta, šukos, muilas ir kt.);
- ligoninėje pacientai, jei pageidauja, gali dėvėti asmeninius drabužius (naktinius marškinius, pižamas, chalatus ir kt.) ir avalynę. Drabužiai turi būti švarūs ir tvarkingi, iš natūralaus pluošto, nesintetiniai, avalynė (šlepetės) – guminė ar odinė;
- telefoną ir įkroviklį.
Nerekomenduojama imti:
- brangių daiktų, papuošalų ir stambios pinigų sumos.
Už su savimi pasiimtus į skyrių brangius daiktus, papuošalus ir pinigus ligoninės administracija neatsako.
Pacientų asmeniniai drabužiai ir avalynė paliekami saugoti ligoninės rūbinėje ligoninėje nustatyta tvarka arba, lydinčių pacientą asmenų pageidavimu ir užtikrinus rūbų pristatymą paciento išrašymo iš ligoninės dieną, atiduodami lydintiems pacientą asmenims.
Pacientas turi atvykti tiksliai paskirtą datą ir valandą.
Jei pacientai atvyksta be siuntimo, asmens dokumentų ir ligonių kasų informacinės sistemos (SVEIDRA posistemi SPAP) duomenimis, pacientai nėra drausti Privalomuoju sveikatos draudimu ir nėra nuolatiniai Lietuvos Respublikos gyventojai, tai stacionarinės sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos eilės tvarka tik pacientui raštu patvirtinus nustatytos formos sutikimą dėl mokamu paslaugų teikimo ir apmokėjimo bei sumokėjus už teikiamas paslaugas pagal galiojančius įkainius ligoninės nustatyta tvarka.
Konsultacijų poliklinikoje teikiamos nemokamos ir mokamos II lygio konsultacijos. Pacientai, atvykstantys gydytojų specialistų konsultacijoms, kreipiasi į Konsultacijų poliklinikos registratūrą.
Su savimi turėkite:
- šeimos gydytojo siuntimą;
- asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- tyrimus iš šeimos gydytojo. Jei gydėtės kitose gydymo įstaigose ir turite išrašus iš ligos istorijų arba rentgeno nuotraukas, rekomenduojama jas pasiimti, tai palengvins darbą gydytojams ir bus galima palyginti ankstesnių tyrimų rezultatus.
Siuntimo nereikia:
- pakartotinai atvykus pas gydytoją konsultantą jo paskirtu laiku;
- skubios (būtinos) pagalbos atveju.
Pacientas, neturintis gydytojo siuntimo, ir jei gydytojas konsultantas, apžiūrėjęs ligonį, nusprendžia, kad susirgimas neatitiko būtinosios pagalbos būklės, už konsultacijas turi sumokėti į ligoninės kasą pagal Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytus įkainius.
Teisę gauti nemokamą konsultaciją pacientas įgauna tik tada, jeigu yra siųstas šeimos gydytojo ir turi jo išduotą siuntimą.
Gydytojas specialistas, esant būtinybei, gali nukreipti pacientą papildomiems tyrimams, kito specialisto konsultacijai toje pačioje įstaigoje arba į III lygio ligoninę, išrašyti kompensuojamus vaistus.
Esant indikacijoms stacionariniam gydymui, gydytojas specialistas išrašo siuntimą ir nukreipia pacientą į priėmimo ir skubios pagalbos skyrių.
Pacientai, nedrausti privalomuoju sveikatos draudimu, nors ir turėdami siuntimą, turi mokėti už visas medicinines paslaugas ir tyrimus, išskyrus būtinosios pagalbos atveju. Paslaugos yra mokamos pagal LR sveikatos apsaugos ministro nustatytus mokamų paslaugų įkainius (sumokama ligoninės kasoje).
Pacientus gydytojai priima tik registracijos talone nurodytu laiku, išskyrus būtinąją skubią pagalbą.
Registracija gydytojo konsultacijai:
- Registracija internetu per IPR sistemą: https://ipr.esveikata.lt/,
- +370 450 31 311,
- VšĮ Biržų ligoninės registratūroje darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 16.00 val.
Atvykusieji pacientai kreipiasi į Konsultacijų poliklinikos registratūrą:
- su šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimu fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacijai gauti;
- su fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo siuntimu pradinės medicininės reabilitacijos paslaugoms gauti;
- be siuntimo mokamai fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacijai;
- dėl išankstinės registracijos.
Pacientams, atvykusiems su šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimu fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacijai gauti, paslaugos teikiamos nemokamai.
Siuntimas fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacijai gauti galioja iki 60 dienų. Per siuntimo galiojimo laikotarpį (iki 60 dienų) pacientas privalo užsiregistruoti asmens sveikatos priežiūros paslaugoms.
Pacientai, atvykę be siuntimo ir norintys gauti ambulatorinių medicininės reabilitacijos paslaugų, sumoka už fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultaciją ir jos metu paskirtas procedūras pagal patvirtintą mokamų paslaugų ir procedūrų kainyną.
Registruotis fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojos konsultacijai galima:
- internetu per IPR sistemą: https://ipr.esveikata.lt/,
- telefonu + 370 450 31 311,
- arba atvykus į konsultacijų poliklinikos registratūrą darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 16.00 val.
Registruojantis būtina pateikti:
- asmens dokumentą;
- gydančio gydytojo išduotą galiojantį siuntimą.
Pradinės ambulatorinės medicininės reabilitacijos paslaugos – medicininės reabilitacijos paslaugos asmenims, turintiems biopsichosocialinių funkcijų sutrikimų, pradedamos teikti ambulatorinio gydymo metu. Dėl paslaugų poreikio pacientą konsultuoja fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas.
- Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas konsultacijos metu įvertina paciento Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas įvertina paciento sveikatos būklę, funkcijų sutrikimus.
- Pagal poreikį fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas skiria mažos, vidutinės, didelės ar didžiausios apimties individualią pradinės ambulatorinės medicininės reabilitacijos paslaugą.
- Vieno pradinės ambulatorinės reabilitacijos gydymo epizodo metu gali būti atliekama nuo 5 iki 25 medicininės reabilitacijos procedūrų, apmokamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis (iš jų bent 10 turi būti taikomos individualiai), skirtingi medicininės reabilitacijos metodai taikomi kompleksiškai.
- Paskirtos paslaugos atliekamos toje pačioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje konsultavo fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas.
- Pradinės ambulatorinės medicininės reabilitacijos paslaugos suaugusiesiems dėl tos pačios ligos, koduojamos tuo pačiu ligos kodu pagal TLK-10-AM, paūmėjimo skiriamos ne daugiau kaip 2 kartus per kalendorinius metus.
Dėl paskirtų medicininės reabilitacijos procedūrų perkėlimo į kitą laiką arba atšaukimo, skambinti į konsultacijų polikliniką tel. +370 450 31 311.